Catatan Harian

Hari : Rabu
Tarikh : 10 Mac 2010
Jam : 2 Ptg.

AKU BAWA ISTERIKU KE KLINIK.
-----------------------------------------

secara kebetulan aku dan orang rumah ku mempunyai shif yang sama untuk minggu ni. alhamdulillah, senang sikit bila shif sama ni. hari ni macam hari-hari yang lain jugak. lepas balik dari kerja kami masing-masing dah mengantuk, hanya tinggal untuk dapatkan bantal dan terus lena tidur.Tak seperti hari lain, isteriku selalu akan masak dulu, entah kenapa saya tergerak untuk belikan dia makanan dari luar, jadi ayang tak perlu la nak masak. sampai rumah kami pun santap la roti canai yang saya beli, dia makan roti telur sebab dia kirim,sempat dia SMS malam tadi masa kerja.setelah selesai semua kami pun masing-masing bergegas ke kamar tidur untuk lelapkan mata, dah tidak tahan rasanya.
Alhamdullilah dapat jugak saya lelapkan mata ni, agak2 2 ke 3 jam jugak la. baru saya bangun, jam dinding masa tu dalam hampir pukul satu, saya pun kejutkan ayang untuk bangun sama.Kami bangun dan turun ke tingkat bawah rumah untuk tonton TV, Mata kami masing-masing masih lagi terkelip-kelip macam sukar nak di buka, mengantuk tak hilang lagi. lalu dalam keadaan yang begitu suara ayang aku amati, ' abang, kita dan seminggu tak datang'.
Emm.. aku pun pelik jugak betul ke sayang, betulla sangkal dia, sebab dia selalu datang memang tepat kalau kurang atau lebih pun dalam sehari atau dua jer, terasa excited jugak bila dengar. Yang dah ada Isi ke. dia pun sapa selamba' entah la bang'.
Kami buat keputusan untuk buat check up ; pergilah kami ke kelinik yang ada kat Banting tu, emmm macam segan la pulak mula-mula bila nak cakap, siap berkias-kias. biasalah 1st time.Selesai semua ujian yang misi tu buat, keputusan "tak pasti" keluar semua tanda tanya dalam kotak fikiran kami dua ni. Doktor suruh datang lagi dalam masa seminggu lagi, Jika masih ada problem. Kemungkinan ada masalah lain.
Biar apa pun keputusannya: kami tetap berdoa, ada atau tidak. .tak menjadi persoalan sangat bagi saya, apa yang penting kesihatan. Lain2 tu semua urusan tuhan. kalau dah tiba masanya ada rezeki saya, adalah . Kalau belum lagi, makanye kenela usaha lagi.
Sekian . . .

Comments

  1. Begitu la kira2nye kot. . tapi slalu bangun malam per . . ni keje malam ni!

    ReplyDelete
  2. rajen bgn malam bukan pegi keje. tapi rajen bangun mlm buat senaman. hehe

    ReplyDelete
  3. pandai ko yer dil . . cam dah prektis jerk

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts